חיפוש
Untitled-2

צמח האלוורה הוא אחד הצמחים הידועים והנחקרים ביותר שיש! הוא מוכר וידוע בהיסטוריה, במשך אלפי שנים, כפותר בעיות עור.

כיום, גם מחקרים מוכיחים כי הוא מציע מענה גם בשימוש פנימי בשתייה, לבעיות בריאות רבות. שימוש בג'ל אלוורה עוזר לגוף לרפא את עצמו ולחזור לאיזון המתבקש. צמח האלוורה הוא צמח ממשפחת השושניים, קיימים מעל 300 זנים שנקראים "אלו", אך רק אחד מהם הוא "ורה"(בלטינית: ורה=אמיתי) ושמו: אלו ברבדנסיס מילר (Aloe barbadensis Miller). עליו בשרניים ומלאים בג'ל, פריחתו צהובה ומקורו באפריקה אך היום מגדלים אותו בארצות רבות.

על תכונותיו הרפואיות  המיטיבות של ג'ל אלוורה, ישנן עדויות כבר יותר משלושת אלפים שנים, משומר העתיקה דרך מצרים של הפרעונים, יון ורומי ולאחר מכן "העולם החדש" בעקבות קולומבוס .

בכל הקשור בטיפול בבעיות עור, האלוורה ידוע כ"צמח הקסם" וכמחולל פלאות. אחת מהסיבות לעניין הרב שהצמח עורר בארה"ב החל משנות ה- 40 היתה ההצלחה שנחלו רופאים יפנים בהירושימה שהתמודדו עם תוצאות הקרינה האטומית בעזרת האלוורה – הן בשימוש חיצוני של מריחת ג'ל אלוורה על העור, והן בשימוש פנימי- באמצעות שתיית ג'ל אלוורה. כיום מוכר ג'ל אלוורה בעיקר כמשכך כאבים ומרפא פציעות למיניהן, מכות, עקיצות וגרויי עור. גם במקרים של אקזמה ומחלות פטריתיות משמש האלוורה כמרפא רב עוצמה. השימוש לטיפוח העור והשיער והגנה מפני יובש, קור וחום הוא נושא שנלמד ויושם במגוון גדול של תכשירים קוסמטיים. כך גם הוכח שקרם הגנה על בסיס אלוורה נותן לעור הגנה אפקטיבית ביותר. אפילו משחת שיניים על בסיס ג'ל האלוורה משיגה תוצאות מרשימות שכן ג'ל האלוורה מהווה טיפול בבעיות הקשורות לחלל הפה-ממניעת התפתחות דלקות בחלל הפה ועד טיפול בנסיגת חניכיים, דלקות חניכיים, בעיות בחלל הפה. טחורים – להקלה  על תחושת שריפה וכאב בפי הטבעת טיפול בכוויות אש, שמש וקרינה טיפול והרגעת עקיצות חרקים ויתושים אלרגיות עוריות, דרמטיטיס, אקזמה, דלקות וגירויים בעור משמש כמרכיב במוצרי קוסמטיקה לטיפול בעור, טיפוח, הענקת לחות וטיפול בקמטים.

רוב השימושים הידועים של האלוורה בעבר, היו בעיקר שימושים חיצוניים, כמו טיפול בפצעים , חתכים, כוויות ושאר מיני גירויים ו"פגעים שונים".

מה שרוב האנשים אינם יודעים הוא שאפשר ומומלץ גם לאכול ג'ל אלוורה. אחד המיתוסים שיוחסו לצמח הזה ברומי העתיקה היה כי אם שותים את הג'ל, הוא יעזור לכוח הגברא. כיום, אנו יודעים שזה נכון, אבל רק בעקיפין. גם במורשת שלנו מוזכר האלוורה, ובכתבי הרמב"ם ניתן למצוא מידע רב על השימוש בצמח בצורה מגוונת.

רבות דווח על כך שמי ששותה ג'ל של אלוורה מקבל אנרגיה רבה, מערכת העיכול מתעוררת מחדש לחיים ופועלת באופן מאוזן, ספיגת המזון ופליטת הפסולת משתפרות, שיפור חילוף החומרים מאפשר לגוף לספוג את אבות המזון ביעילות רבה יותר, פעולה התורמת גם להמרצת מערכת החיסון.

ג'ל אלוורה הינו חומר רירי ושקוף. כאשר חותכים עלה בשרני של צמח אלוורה, מגיעים לג'ל אלוורה. צבעו של ג'ל אלוורה פעיל אינו ירוק כלל. עד היום התגלו באנליזה של האלוורה יותר מ- 160 חומרים הכוללים את כל אבות המזון הנחוצים לאדם. ג'ל אלוורה מכיל את כל הויטמינים, כולל B12 , כל המינרלים, חומצות האמינו החיוניות לבניית חלבונים בגוף וחומצות שומן חיוניות כגון אומגה 3. כמו כן, מכיל ג'ל אלוורה אנזימים, חומרים מאלחשים, מחטאים ועוד. חלק מהמרכיבים הפעילים שבאלוורה כוללים חומרים קוטלי/מעכבי חיידקים ופטריות וחומרים משככי כאב. מרכיב בשם אייסמנן שבצמח מגביר יצור תאי לימפה מסוג T ובכך מחזק את מערכת החיסון.

ג'ל אלוורה טבעי ומיוצב – זהו ג'ל שעבר תהליך ייחודי למניעת התחמצנותו. רק ג'ל אלוורה שעבר תהליך ייחודי למניעת התחמצנותו. תוך שמירה על כל המרכיבים הפעילים שלו, הוא ג'ל המכיל מרכיבים פעילים, כמו שהם בעלה הטבעי.

חשוב להבדיל בין מיץ האלוורה (שאותו ניתן להשיג גם כאבקה לערבוב במים), לבין ג'ל אלוורה עצמו, כפי שהוא קיים בעלה בטבע – שהוא בצבע שקוף. למיץ אלוורה, אין את התכונות הטיפוליות של ג'ל אלוורה והוא משמש בעיקר כמשלשל. אך ג'ל אלוורה מיוצב ופעיל,  ללא האלואין, מאזן ומייצב את כל מערכות הגוף, מחזק חיסוני ומטפל בבעיות עור, מגביר עירנות  ומסייע בבעיות עיכול רבות.

בג'ל אלוורה קיימים שישה חומרי חיטוי שונים. הם מוכרים ככאלו, מאחר והם מדכאים גידולים מיקרוביולוגים שהם בקטריות וחיידקים הגורמים לזיהומים ודלקות. חומרי החיטוי של ג'ל אלוורה מאד פעילים ולכן, כאשר מורחים את ג'ל האלוורה על פצע מרגישים צריבה .

ג'ל האלוורה הינו בעל כושר ניקוי מעולה. בעקבות שתיית הג'ל, משקעים מומסים במערכת העיכול, דלקות סמויות וגלויות מתרפאות וכושר ספיגת המזון חוזר למצב בו גם כמויות קטנות של אבות מזון נספגות בצורה יעילה יותר במחקר שנערך מטעם בי"ח סורוקה בבאר שבע מצאו , כי יש פתרון לעצירויות הכרוניות הנסמך על שימוש בחומך שהופק מג'ל אלוורה, תוך הפסקת השימוש בלקסטיבים (חומרים משלשלים), כמובן שכמות הג'ל שיש לצרוך שונה מאדם לאדם.

לג'ל אלוורה קיימת היכולת לחדור לבסיס העור, דרך כל שבע שכבותיו. ולא רק לשתים או שלוש השכבות העליונות כמו רוב מוצרי הקוסמטיקה. תכונה זו, באה לידי ביטוי בכל מוצרי הטיפוח – הן לניצול הלחות הטבעית, המובלת לבסיס העור והן להזנת העור באופן יסודי. קיימים חומרים נוספים, אשר חודרים לכל שבע שכבות העור. חומרים אלו הם ממיסים טבעיים או סינתטיים ובעלי פעולה בודדת. האלוורה חודר לתחתית העור בשלמותו ופועל שם בשלמותו .

בג'ל ישנם שלושה חומרים מאלחשים – עוצרי כאב, אחד מהם דומה לחומר שבאספרין (חומצה סליסילית).

ג'ל אלוורה על פצע פתוח, עוצר דימום. כשמורחים ג'ל אלוורה על פצע פתוח, כלי הדם מתכווצים וביחד עם החומרים המאיצים קרישת דם נעצר הדימום. השילוב המשלים של הכושר לחדור לכל שכבות העור , הימצאות החומרים עוצרי הכאב והמרכיבים עוצרי הדימום מקנה לג'ל אלוורה תכונות מעולות של חומר עזרה ראשונה לריפוי פצעים טיפול בכוויות ופגיעות אחרות בעור.

ג'ל אלוורה מהווה חומר המונע אלרגיות ופותר חומציות בקיבה. בג'ל אלוורה ישנן מספר חומצות שומן ובייחוד בי – סורביטול אשר קיומן מסביר גם את פעולת הג'ל כחומר המונע אלרגיות ופותר חומציות בקיבה. הכושר האנטי אלרגני מסביר מדוע הג'ל, כאשר הוא נמרח על עקיצת יתוש או דבורה, מוריד את הנפיחות המקומית ועוצר את הגירוי והגירוד.

שתיית ג'ל אלוורה, מוסיפה אנרגיה לגוף. המינרלים, הויטמינים, חומצות האמינו ושאר חומרי היסוד שבג'ל אלוורה, מוסיפים הרבה אנרגיה לגוף. לא ככדור מרץ, אלא כמאגר אנרגיה גדול יותר (כאילו הטענו את המצברים בצורה יעילה יותר), הן נשים והן גברים יכולים ליהנות מפחות שעות שינה ללאהרגשת העייפות המגבילה, גברים עייפים יכולים להיעזר בג'ל האלוורה כדי לשפר את התפקוד המיני. שילוב החומרים בג'ל עובד גם על מערכת העצבים ויש לו השפעה מרגיעה. אזורים אחרים בגוף מושפעים גם הם: הפרקים – מקל על רגישות ודלקות פרקים, ישנם דיווחים רבים כי ג'ל אלוורה פועל כסטרואיד ללא תופעות הלוואי במערכת הנשימה ובמערכות וויסות הסוכרים.

ג'ל אלוורה מסייע להעלות את רמת החיסון של הגוף. שתיה של ג'ל אלוורה בזמן החורף מחזקת את הגוף ומקטינה את הרגישות לתחלואים השונים. כאשר חולים, שתיית הג'ל מקצרת את משך המחלה ומקלה על הסימפטומים שלה. אנשים ששתו את הג'ל באופן קבוע סיפרו לנו שתופעות של אסטמה הופחתו, דבר שהתבטא בהתקפים חלשים יותר ובטווח גדול יותר בין התקפים .

ג'ל אלוורה מאושר לשימוש פנימי וחיצוני ע"י ה – FDA בארה"ב. בשנת 1978 פותחו ע"י חברת פוראוור מספר פטנטים לשימור הג'ל בצורה טבעית. תהליך המונע את חמצון הג'ל תוך שמירה על פעילות כל המרכיבים הפעילים כפי שהיו בעלה המקורי (תהליך זה נקרא ייצוב). קיימות דרכים שונות לעצור את החמצון אולם רובן הורסות את המרכיבים הפעילים הקיימים בג'ל אלוורה, אחד מכלי הבדיקה הנמצאים בשימוש לשם אימות ייצוב הג'ל (שימורו בצורה מושלמת) הוא מכשיר בשם HPLC חברת פוראוור היא החברה היחידה בעולם עם הפטנטים לשמירה מוחלטת של פעילות ג'ל אלוורה מחוץ לעלה המקורי .קיים מספר רב של גורמים חיצוניים עצמאיים המאמתים את יעילות הייצוב. אחד מהם הוא החותם הנמצא על מוצרי האלוורה. בארה"ב קיים גוף עצמאי, העוסק במחקרים של אלוורה וגם משמש ככלב השמירה של תעשיית האלוורה – International Aloe Science Council גוף זה הוא שאישר לחברת פוראוור להשתמש בחותם על המוצרים ( IASC ) .