חיפוש
Untitled-2

ג'ל אלוורה ומחלות מעי דלקתיות

קרוהן וקוליטיס הן מחלות מעי דלקתיות כרוניות. להלן מספר מחקרים שבדקו את השפעתו של ג'ל האלוורה על תסמיני המחלות ועל ההפוגות בין ההתקפים –

  • ג'ל אלוורה הוא בין הטיפולים האלטרנטיביים שנמצאו יעילים לטיפול במחלות מעיים דלקתיות כמו קרוהן וקוליטיס: מאמר מדעי המתייחס לשימוש בטיפולים אלטרנטיביים למחלות מעי דלקתיות וטוען שעל אף העדר מסד מחקרי מוצק התומך בחלק מן הטיפולים, חלקם, כולל ג'ל האלוורה נמצאו יעילים לטיפול במחלות מעי דלקתיות כמו קרון וקוליטיס.
  • שתיית ג'ל אלוורה מסייעת להקלה  בתסמיני הקוליטיס: המחקר נערך עקב דיווח של חולי קוליטיס על הקלה בתסמינים עקב שתיית ג'ל אלוורה. במחקר השתתפו 44 חולי קוליטיס (בזמן בו הייתה המחלה פעילה), שחולקו לשתי קבוצות. הקבוצה האחת שתתה ג'ל אלוורה והקבוצה השנייה קיבלה תרופת פלצבו. המחקר נמשך ארבעה שבועות. תוצאות: בקבוצה שקיבלה ג'ל אלוורה נרשמו מקרים רבים  של הפוגה או הקלה בתסמיני הקוליטיס, לעומת מקרה אחד בלבד בקבוצת הבקרה.
  • לאלוורה השפעה נוגדת חמצון ואנטי דלקתית עקב דיווח של חולי מחלות מעי על נטילת ג'ל אלוורה, נבדקה השפעתה נוגדת הדלקת של האלוורה על ביופסיות מודגרות של ריריות המעי הגס. תוצאות: לאלוורה השפעה נוגדת דלקת.

flp_03_020a

 

מחקרים:

Review article: complementary and alternative therapies for inflammatory bowel disease

Randomized, double-blind, placebo-controlled trial of oral aloe vera gel for active ulcerative colitis

Anti-inflammatory effects of aloe vera gel in human colorectal mucosa in vitro